Přihlašovací jméno: Heslo:
Registrace nového uživatele
Hrát tuto hru

Statistika vyhraných her
bílý24691 (49.14 %)
černý24930 (49.61 %)
Remíza621 (1.23 %)

Reversi

Základní pozice a cíl hry

Je možné, že jste tuto hru viděli ve vašem obchodě pod názvem Othello. Základní verze se hraje na čtvercové desce 8x8 polí, BrainKing.com rozšiřuje tuto nabídku o varianty hrané na menší desce 6x6 polí nebo naopak větší ploše o rozloze 10x10 čtverců. Pravidla pro všechny uvedené varianty hry Reversi jsou stejná.
Hra začíná na prázdném hracím poli.



Cílem hry Reversi je mít na hrací desce více figurek než soupeř. Hra končí, jsou-li všechny čtverce obsazeny figurkami nebo žádný z hráčů nemůže provést tah.


Umisťování figurek

Reversi se hrají se zvláštními figurkami, které mají jednu stranu bílou a druhou černou. Je-li hráč na tahu, umístí figurku na hrací desku tak, aby ležela jeho barvou nahoru. Figurky nelze pokládat kamkoliv - každým tahem je nutno zajmout jednu nebo více soupeřových figurek, které jsou poté otočeny opačnou barvou nahoru a stávají se figurkami hráče. Pokud hráč nemůže v dané pozici zajmout žádnou soupeřovu figurku, musí přenechat tah soupeři.
Výjimku tvoří první dva tahy, během kterých nelze zajmout žádné figurky a hráči musí pokládat své kameny na čtyři kruhy uprostřed hrací desky. Teprve poté, co jsou všechny kruhy obsazeny, se hraje podle pravidel Jak zajmout soupeřovy figurky (viz dále).


Jak zajmout soupeřovy figurky

Hráč musí umístit figurku tak, aby obklíčil svými dvěma figurkami souvislou řadu soupeřových kamenů, a to v libovolném směru (vodorovně, svisle nebo úhlopříčně). Následující obrázek ukazuje příklad, jak bílý zajme černé figurky (před a po tahu bílého).



Na dalším obrázku je znázorněno, že hráč může zajmout soupeřovy figurky ve více směrech najednou (před a po tahu bílého).




Další důležitá pravidla

  • Pokud se hráč dostane do situace, ve které nemůže provést tah, je na to upozorněn zprávou "Nemůžete provést tah" a musí přenechat tah soupeři tak, že odešle "prázdný" tah kliknutím na jedno z odesílacích tlačítek. V zápisu partie se takový tah označuje slovem "pass".
  • Předchozí pravidlo neplatí, pokud ani soupeř nemá možnost provést tah. V takovém případě hra automaticky končí.

Hrát tuto hru

Prohlédněte si také: Reversi 6x6, Reversi 8x8, Reversi 10x10, Anti reversi
Datum a čas
Přátelé on-line
Oblíbené kluby
Společenstva
Tip dne
Copyright © 2002 - 2017 Filip Rachůnek, všechna práva vyhrazena.
Zpět na vrchol